Lehrveranstaltung:IAM 2006:Computer Games Development: Unterschied zwischen den Versionen

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Version vom 21. September 2020, 11:58 Uhr


Diese Lehrveranstaltung wird nicht mehr angeboten.
 

Studiengang Interaktive Medien (IAM 2006)
Studienabschnitt Vertiefungsphase
Modul Wahlpflichtfach Informatik
Name Computer Games Development
Name (englisch) Computer Games Development
Kürzel CGDEV4.WP
Voraussetzungen Es müssen mindestens 80 Credits in den Studienabschnitten Grundlagen- und Orientierungsphase und Aufbauphase erworben worden sein.
Wird gehalten: veraltet
Semester IAM 6IAM 7
Lehrformen Seminaristischer Unterricht, Übungen
Credits 5
SWS 4 (Lehre: 4, Teaching Points: 4)
Workload Präsenzstudium: 60 h (durchschnittlich 4 h pro Woche)
Eigenstudium: 90 h (durchschnittlich 6 h pro Woche)
Notengebung Kommanote (1,0; 1,3; 1,7; 2,0, 2,3; 2,7; 3,0; 3,3; 3,7; 4,0; 5,0)
Gewichtung (Modulnote): 100 %
Verantwortliche(r)
Lehrende(r)
Homepage https://www.hs-augsburg.de/fakultaet/informatik/studium/wahlpflichtveranstaltung/computer games development/index.html

Lernziele

On completion of this module, the student will be able to demonstrate:

  • An appreciation of the computer games industry
  • An understanding of computer games design and the ability to critically evaluate computer games
  • An understanding of design implementation
  • The ability to create a pre-production games proposal document
  • The ability to articulate course related ideas and concepts in English, both verbally and in written form

Inhalte

The aim of this course is to provide students with an understanding of computer games and the computer games industry. Conceptual design and critical analysis exercises allow students to explore a range of relevant topics in order to gain the ability to look at computer games objectively and from an informed standpoint. Students present their work (in English) both verbally and in written form through presentations and analysis documents.

Literatur

  • Adams, E & Rollings, A (2007) Fundamentals of Game Design. Prentice Hall
  • Oxland, K (2004) Gameplay and Design. Addison Wesley
  • Poole, S (2000) Trigger Happy. Fourth Estate.
  • Gamasutra Website (http://www.gamasutra.com/)

Prüfungen

Nummer Prüfer Zweitprüfer Prüfung Prüfungsart Prüfungsdetails Hilfsmittel
1930364 nicht mehr angeboten Studienarbeit, Präsentation